tirsdag 9. februar 2016

THAILAND - KRABI

Etter en rolig og avslappende uke på Koh Samui fløy vi til Krabi. Her skulle vi bo i Ao Nang, en liten by med en lang strandgate med restauranter, butikker og skreddere. Ao Nang er også et veldig godt utgangspunkt hvis man ønsker å besøke de flotte øyene i Krabiområdet.
Også her hadde vi forhåndsbestilt hotell. Vi valgte Krabi Resort, som er et trestjerners hotell. Et flott hotell med bra beliggenhet, fine bassengområder og store rom. At vi fikk oppgradert rom ved ankomst, uten å spørre, hjalp selvsagt også på.Det eneste som trekker ned her var frokosten, som jeg syntes virket veldig lik en skolekantine, i alle fall hvis jeg sammenligner med frokosten på Koh Samui.
Den første dagen gjorde vi oss litt kjent med området, men på dag to ville vi røre litt på oss. Vi fant ut at vi ville se Railay Beach og gikk for å finne en longtailbåt som kunne ta oss dit selv om været ikke var det beste.
Sjøen var urolig og vannstanden høy så vi fant likesom ingen steder å slå oss ned, i stedet ruslet vi rundt og så oss omkring. Her er noe av det vi fikk med oss:
Neste dag var også grå, så vi bestemte oss for å bli med på et kokkekurs for å kunne lære å lage deilig thaimat. For en fantastisk opplevelse for alle sanser. Vi så, følte, luktet, hørte (morsom "Chef") og ikke minst smake deilig mat på Thai Charm Cooking School. Vi fikk også med oss diplom og kokebok hjem etter endt leksjon, som varte i 4-5 timer. Anbefales virkelig!
Neste dag var ikke bare grå, det pøste ned:
En nærmere titt på værvarslet avslørte at det ikke så bra ut. De som sa at det er best å være på vestsiden av Thailand om sommeren, fikk dessverre rett. Det var meldt øs-pøs regn en uke framover. Nå var gode råd dyre. Hva skulle vi gjøre????










3 kommentarer:

  1. Jeg har ikke värt i Ao Nang, men faktiskt to ganger på Railey. Jeg var der 2004 og 1014, tror jeg. Ganske mye som hadde skjedd der under de ti årene...

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke värt i Ao Nang, men faktiskt to ganger på Railey. Jeg var der 2004 og 1014, tror jeg. Ganske mye som hadde skjedd der under de ti årene...

    SvarSlett
  3. På grunn av dårlig vær fikk nok ikke se Railey fra sin beste side. Må kanskje gjenta turen.....

    SvarSlett